محل تبلیغات شما

 شگرد قیمت گذاری ایران خودرو!

‏دو برادر مغازۀ فروش کت‌و‌شلوار داشتند. آن ها با تکنیک ساده‌ای توانسته بودند تعداد زیادی کت‌ و‌ شلوار بفروشند.

نام یکی هری و دیگری سیدنی بود.

هری همیشه از مشتری‌ها استقبال می‌کرد و به مشتری‌ها کمک می‌کرد تا کت‌ و‌ شلوار انتخاب کنند اما سیدنی انتهای مغازه پشت پیشخوان می‌ماند.

‏وقتی مشتری کت‌ و‌‌ شلواری را انتخاب می‌کرد و قیمتش را می‌پرسید، هری داد می‌زد :هی سیدنی قیمت این کت‌ و شلوار مشکی دکمه طلایی چنده؟»

سیدنی جواب می‌داد: کدوم؟ همون خوشگله؟ اون ۴۲ دلار». هری داد می‌زد چقدر؟» سیدنی هم دوباره داد می‌زد ۴۲ دلار». 

هری قیافه خودش را کمی گیج شده نشان می‌داد و بعد به مشتری می‌گفت ۲۲ دلار!
مشتری که ۴۲ را از سیدنی شنیده بود و ۲۲ را از هری، سریع ۲۲ دلار به هری می‌داد و بدون درخواست تخفیف از مغازه بیرون می‌رفت.
خیلی‌ها می‌گفتند: گوش هری سنگین است به همین خاطر اشتباه می‌کند اما واقعیت این است که ‏قیمت کت‌ و شلوار همان ۲۲ دلار بود نه ۴۲ دلار !

آن ها به خوبی توانسته بودند از سوگیری لنگر انداختن (Anchoring Effect) در قیمت‌گذاری استفاده کنند.

سیدنی: دلال ماشین
هری: ایران خودرو

اگر حافظ امروز بود!/طنز

هزار مرغ ماهی خوار

لطفا آخرین نفر نباشید!

هری ,سیدنی ,کت‌ ,شلوار ,دلار ,۲۲ ,۲۲ دلار ,ایران خودرو ,داد می‌زد ,کت‌ و‌ ,توانسته بودند ,گذاری ایران خودرو ,قیمت گذاری ایران

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

shaghayegh sorkh tioricesstrac زبان تاتی tiborcara inundisbo Peggy's site ادبیات فارسی آموزش ابتدایی پایه دوم ignalessdowb عرصه فرهنگ میدان جهاد است